عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 161
بازدید کل : 23453
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

اطراف زمین این خاصیت وجود دارد که بر تمامی اجرام نیروی گرانشی وارد می‌شود. در آن نقاطی از فضا که بر بارهای ساکن نیروی الکتریکی وارد می‌شود، اصطلاحاً می‌گوییم که در این نقاط میدان الکتریکی وجود دارد.

میدان الکتریکیphoto: molcad.de

برای میدان الکتریکی دو تعریف ارائه می‌شود. تعریف بالا را تعریف کیفی میدان الکتریکی می‌نامند. در ادامه برای میدان الکتریکی یک تعریف کمی هم بیان خواهد شد.

ما در این قسمت کاری به این که عامل بوجود آورنده میدان چیست، نداریم. میدان ممکن است ناشی از یک بار نقطه‌ای تنها و یا ناشی از آرایش خاصی از بارها باشد.

میدان الکتریکی را با حرف E نشان می‌دهیم. میدان الکتریکی یک کمیت برداری است؛ یعنی در هر نقطه‌ای از فضا دارای اندازه و جهت است. میدان الکتریکی به صورت زیر تعریف می‌شود

E = F/q0

بردار میدان الکتریکی حاصل ضرب بردار نیرو در عدد p1/q0است. بار q0 یک بار دلخواه مثبت انتخاب می‌شود. اگر از سال دوم بحث مربوط به ضرب یک عدد در یک بردار یادتان باشد، می‌توان گفت که جهت E همان جهت F است و اندازه E هم برابر F/q0 است.





:: برچسب‌ها: میدان الکتریکی ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : خدابخش
ت : دو شنبه 27 مهر 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
<-CommentAuthor-> در تاریخ : <-CommentDate-> - - گفته است :
<-CommentContent->

<-CommentPage->

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');